Jak v dnešní době neztratit stálého zákazníka

Ne nadarmo se říká, že věrnost zákazníka je potřeba si postupně budovat. V současné době je pro obchodníky dokonce složitější si věrné zákazníky udržet než nalákat ty nové. Obchodníci často své věrné zákazníky opomíjejí, což je zásadní chyba.
 
1.       Nepodceňujte svou konkurenci
 
Sledujte dění na trnu, analyzujte své konkurenty. Snažte se nabízet kvalitnější zboží, než mají vaši konkurenti. Poměr cena/kvalita/výkon pro vás musí být na prvním místě, protože to je přesně ten důvod, proč se k vám zákazník příště vrátí.
podání ruky
 
2.       Získejte zpětnou vazbu
 
Komunikace se zákazníkem je též jedna z klíčových vlastností úspěšného obchodníka. V dnešní uspěchané době je ideální zvolit elektronickou podobu. Vypracujte si kratičký dotazník spokojenosti se záminkou daru/slevy při příští návštěvě. Zároveň také myslete na komunikaci v opačném směru. Zákazník musí mít přístup k informacím z vaší strany. Vytvořte si informační email nebo telefonickou linku, kam se na vás zákazníci mohou obrátit.
 
3.       Kvalitní servis = spokojený zákazník
Ke každému zákazníkovi je potřeba přistupovat individuálně a věnovat mu maximální pozornost při každé jeho návštěvě. Máme na mysli i takové případy, kdy zákazník potřebuje servis v záruční i pozáruční době. Je to pro něj pádný důvod při příštím nákupu neodejít ke konkurenci.
 
4.       Historie zákazníků
Klientskou databázi, tedy CO a KDY u vás zákazníci zakoupili, je možné sledovat pomocí věrnostních programů. Založte svým zákazníkům virtuální účet, kde budete aktivně sledovat jejich nákupní chování. Musíte mít přehled, co jsou vaši klienti zač, a co by mohli při budoucích nákupech potřebovat. Díky tomu budete mít možnost nabídnout svým zákazníkům správné zboží/služby ve správnou chvíli.
dotazník spokojenosti
 
Jinými slovy, čím více toho o svých zákaznících budete vědět, tím lépe a efektivněji jim budete moci vyhovět. Platí to i v případě, že si zákazník nepřeje „být otravován“ propagačními materiály. Proto si i tyto skutečnosti u svých zákazníků zjistěte již při přihlašování do věrnostních programů, abyste o ně nepřišli.